Norsk tech-gründer har tidoblet antall kunder på to år – nå henter han millionbeløp for å øke salget
Det norske selskapet Lipscore henter vel seks millioner kroner i frisk kapital.
Planen var å hente fem millioner kroner, men emisjonen i Lipscore ble overtegnet med vel én million kroner. Det var Shifter som først omtalte emisjonen.
Lipscore opplyser i en pressemelding at de ikke trengte å hente penger nå, men at de valgte å hente det de selv kaller et “mindre beløp” fra eksisterende aksjonærer og flere nye investorer som har fulgt selskapet i flere år.
– Teknisk sett mener vi at våre løsninger allerede i dag ligger helt i verdenstoppen. Når vi nå henter penger, er det først og fremst for å legge mer trykk på salg og markedsføring, sier en selvsikker Henning Frettem, daglig leder og gründer av Lipscore i en pressemelding.
Lipscore leverer teknologi som samler tilbakemeldinger fra kunder etter et kjøp. Selskapet er mest kjent for sin løsning for å samle produktomtaler ved kjøp på nett, men det har også flere løsninger for selskaper med fysiske butikker.
På kundelisten har Lipscore blant annet Ark, Ice, Telia, The Body Shop, Skeidar og Jernia her i Norge.
Svenske selskaper som Indiska, Care of Carl, Scorett og Sportshopen bruker også Lipscores teknologi. Med mer kapital varsler Lipscore at de vil gi “Söta bror” enda mer oppmerksomhet.
– Vi signerer nå flere nye kunder i Sverige enn vi gjør i Norge, men vi har fortsatt mye ugjort i det svenske markedet, sier Frettem som opplyser at flere svensktalende medarbeidere nå skal ansettes.
Selskapet har doblet omsetningen to år på rad. I samme periode har selskapet gått fra 25 til 250 kunder. Henning Frettem forventer ytterligere vekst i tiden fremover.
– Ved hjelp av ulike former for kundeomtaler, kan kjeder og nettbutikker jobbe svært datadrevet. Amazon har brukt slik data i hele sitt økosystem i mange år og nå begynner resten av markedet å få øynene opp for dette, avslutter Lipscore-gründeren.
Lipscore har foreløpig ikke offentliggjort hva selskapet prises til i forbindelse med emisjonen.
For ordens skyld: Martech24 eies av Springboard Martech AS som også er medeier i Lipscore.