Thomas Michalsen, salgsdirektør i Bring og Andreas Skalleberg, adm.dir i Lekekassen, inngår et langsiktig samarbeid med nordiske vekstambisjoner. (Foto: Posten)
Pressemelding

Nettbutikken gjør seg klar for satsing i Sverige og Danmark – inngår strategisk avtale

Lekekassen har fått et godt grep om det norske markedet. Nå vil Lekekassen satse i Sverige og Danmark. Med på laget har de fått med seg Bring.

Nettbutikken Lekekassen har vokst kraftig de siste årene. Fremover skal de vokse i Sverige og Danmark og styrke posisjonen som nummer én på leketøy på nett i Norge. Nå har de valgt Bring som nordisk distribusjonspartner de neste fem årene.

– Vi er veldig stolte og glade for å ha landet en langsiktig avtale med en så spennende bedrift innen et segment som vokser hurtig, og vi ser fram til å vokse sammen i Norden. Vår ambisjon er å levere gode løsninger for nordiske nettbutikker og deres kunder, og at Lekekassen med sine ambisjoner velger Posten og Bring er et bevis på at vi leverer på det, sier Gunnar Henriksen som er fungerende konserndirektør for E-handel og logistikk i Posten/Bring.

– Kraftig vekst i netthandelsvolumene

Lekekassen ble etablert i juni 2013 og har hatt en enorm vekst siden oppstarten. I juni i år kjøpte Europris 67 prosent av aksjene i den Grimstad-baserte nettbutikken. I valget av ny distribusjonspartner har Lekekassen vært opptatt av konkrete planer og aktiviteter når det gjelder miljø, tjenesteutvikling, leveransekvalitet og innovasjon generelt.

– Vi oppfatter Posten og Bring som en solid og profesjonell og samarbeidspartner. Under pandemien har Lekekassen vært avhengig av hurtige og vellykkede omstillinger på grunn av rask og kraftig vekst i netthandelsvolumene, sier Severin Baugstø Hanssen, Chief Operating Officer i Lekekassen Holding AS.

– Omstilling og endringsdyktighet vil også bli viktig i tiden fremover, og vi ser frem til å utvikle samarbeidet vårt med Posten og Bring de kommende årene, avslutter Hanssen.

Commercial on Martech