Omtales som ”Google for influencer marketing” – nå relanseres selskapene
Med Cube og Collabs håper Syncro å ta en solid del av det raskt voksende markedet for influencer marketing.
Det svenske influencerbyrået Cube fusjonerte for en tid tilbake med danske Smac Agency.
I 2021 ble selskapet solgt til Gigger.
Gigger har siden den gang byttet navn til Syncro Group som er børsnotert på Spotlight i Stockholm.
Syncro kjøper opp SaaS-selskaper. I fjor kjøpte de opp blant annet SaaS-selskapet Collabs som har blitt omtalt som “Google for influencer marketing”.
Nå blir de to merkene, Cube og Collabs, relansert.
Mens WeAreCube (“Cube”) skal være et fullservicebyrå, er Collabs en tech-løsning som skal gjøre det mulig å skalere influencer marketing. Når begge selskapene nå relanseres, skapes et unikt felles tilbud til markedet, hevder Olof Lindblom, administrerende direktør for Cube.
– Så vidt vi vet er vi helt alene i verden om å kunne tilby alle bedrifter som har en hvilken som helst type influencer-strategi en helhetlig løsning, uansett om de ønsker å outsource hele oppdraget eller bygge et influencer-markedsføringsteam inhouse.
Collabs nye plattform er per i dag tilgjengelig i fem land: Norge, Sverige, Finland, Danmark og Nederland.
Gjennom den nye plattformen har Cube som mål å automatisere mange av de manuelt tidkrevende delene av både salgs- og leveringsprosessen og bygge en database som skaper konkurransefortrinn i markedet.
– Det er tilfredsstillende å konstatere at samarbeidet mellom våre selskaper i konsernet er så sterkt og at de hele tiden har synergikonseptet i fokus mens de fortsetter å utvikle sine forretnings- og markedstilbud. Med Collabs nye plattform og CUBEs fullservicebyrå blir samarbeidet mellom disse selskapene enda sterkere og gir forutsetninger for å tiltrekke seg kunder som er på alle ulike nivåer i sin utvikling innen markedsføring gjennom influencer marketing, sier Magnus Winterman, president og administrerende direktør i Syncro Group.