Referral marketing: Voyado sluker startup
Voyado kjøper ReDeal i det som omtales som et strategisk oppkjøp.
Oppkjøpet av ReDeal er viktig for Voyado for ytterligere å utfordre globale konkurrenter innen kundelojalitet, og styrke sin posisjon i og utenfor Norden, skriver Verdane-eide Voyado i en pressemelding.
ReDeal er kjent for sine digitale løsninger innen referal marketing, hvor fornøyde kunder anbefaler sine favorittbutikker og produkter til nettverket deres. I tillegg tilbyr de popup-løsninger for nettbutikker som, muliggjør personlig tilpassede kampanjer og skal forbedre kunderekruttering og engasjement.
Voyado kjøpte Apptus i 2021 og nå er de altså i gang igjen. I følge den svenske nettavisen Breakit har ingen penger byttet hender. ReDeals eiere får betalt i form av Voyado-aksjer og må samtidig se at ReDeal-navnet forsvinner inn i Voyados stadig mer kjente merkevare.
– Dette oppkjøpet representerer en betydelig milepæl etter vårt tidligere oppkjøp av Apptus, og forbedrer våre tilbud på stedet. Vår ambisjon er å dekke en større del av det teknologiske økosystemet og tilby avansert funksjonalitet for lojalitet, relevans og vekst. Nå er vi enda bedre rustet til å møte de spesifikke behovene til forhandlere, sa Johan Bäckarlin, grunnlegger av Voyado.
Voyado og ReDeal har samarbeidet som partnere i flere år, og denne avtalen er en naturlig videreutvikling av dette partnerskapet, skriver Voyado.
Voyado Holding omsatte for 475 millioner svenske kroner i 2022. Til sammenlikning omsatte ReDeal for 5,9 millioner svenske kroner med et underskudd på 1,6 millioner kroner.