Jack & Jones (Foto: Pressefoto fra Bestseller)
Nyhet

Voyado sikrer seg drømmekunde

Bestseller-konsernet øker sin satsing på lojalitet og velger Voyado for sine investeringer i Europa.

Det danske motekonsernet Bestseller, med populære varemerker som Jack & Jones, Vero Moda og ONLY, sikter på å øke nivået av kundelojaliteten innen gruppen og øke omsetningen fra eksisterende kunder. Med den nye strategien, som setter omnikanal og appdrevet kundelojalitet i fokus, har Bestsellervalgt å samarbeide med svenske Voyado for videre utvidelse.

Med en omfattende portefølje bestående av over 20 varemerker, omtrent 3 000 egne butikker, samt produkter i over 16 000 butikker og varehus over hele verden, er Bestseller utvilsomt en “drømmekunde” for Voyado.

Ved å samarbeide med Voyado styrker Bestseller strategien sin for optimalt bruk av kundedata og setter lojalitetskonseptet som første prioritering. Appene for de ulike varemerkene spiller en sentral rolle i den nye strategien, med fokus på å aktivere sine forbrukere på ulike måter for å bygge et bedre og sterkere fellesskap i kundebasen.

Hvert eneste merke innen Bestseller har en unik strategi som gjenspeiler dens individuelle karakter, med stor frihet fra konsernet.

Steffen Simonsen, Head of Brand Tech på Bestseller, forklarer hvor det danske motekonsernet valgte svenske Voyado:

– Vi søkte opprinnelig kun etter et lojalitetsplattform, men innså raskt at det å ha en helhetsoversikt av kunden på samme plattform som automatiseringer og AI-segmenteringer, gjør oss mer fleksible. Våre medarbeidere kan handle mer uavhengig av sentral IT, noe som gjør at vi kan gå fra ide til handling samme dag – og dermed sikre at gode og kreative ideer ikke blir nedprioritert av operative eller tekniske begrensninger.

I en periode med turbulens i hele detaljhandelsbransjen, har fysiske butikker spilt en viktig og sentral rolle for Bestseller når netthandelen har vaklet. Den nye strategien setter omnikanalopplevelsen i sentrum og motvirker kannibalisering av egen virksomhet.

Implementeringen beveger seg raskt framover og Jack & Jones, Vero Moda, ONLY, Selected, Vila, Name It og Noisy May bruker allerede Voyados plattform.

Commercial on Martech