Belecos gründere Sebastian Rudenstam og Marie Rudenstam (Pressefoto).
Podcast

Målet er å leie ut møbler for én milliard kroner innen 2025

Beleoco er en digital plattform som leier ut designmøbler til 70 møbelprodusenter, både på månedlig og daglig basis, til bedrifter og privatpersoner.

Bare i Stockholm leier 900 selskaper av Beleco og målet er å omsette for 1 milliard svenske kroner innen 2025.

I en stadig mer fleksibel verden kobler Beleco seg på en sterk trend der abonnement går foran eierskap, med mer bærekraftig produksjon og forbruk som en positiv bieffekt. Det er ikke lenger snakk om å selge flest mulig produkter uten å ha så mange brukere som mulig.

I episode 182 av podcasten Ehandelstrender snakker programleder Urban Lindstedt med Sebastian Rudenstam, forretningsutviklingssjef og medgründer av Beleco.

Beleco har fanget opp en sterk trend i samfunnet der abonnement tar en økende andel av forbruket på bekostning av å selge produkter individuelt. Trenden er muliggjort av ny digital teknologi.

Beleco har investert mange millioner i sin plattform for å kunne håndtere den mye mer kompliserte prosessen med å leie ut andres produkter i stedet for å selge sine egne produkter individuelt.

– Da vi startet dette forsto vi ikke hvor kompliserte prosesser som ligger bak utleie, sier Sebastian Rudenstam.

Det er store miljøgevinster ved å leie i stedet for å kjøpe. På sikt betyr dette at merkene vil produsere mer holdbare produkter i stedet for slitasje.

Commercial on Martech