Epinova styrker rådgivningsteamet med nok en erfaren ehandelsprofil
Epinova styrker rådgivningsteamet med nok en erfaren ehandelsprofil. Thomas Aalerud tar med seg verdifull erfaring fra både oppstartsbedrifter og Norges største merkevarehus.
Artikkelen er publisert på vegne av vår samarbeidspartner Epinova.
Det å virkelig lykkes innen digital handel krever overlegen forståelse av kundene. Med et hjerte for å jobbe langsiktig med kundens digitale løsning, og utnytte mulighetene i selve plattformen, skal Thomas Aalerud bidra til å videreutvikle bransjeledende løsninger for Epinovas kunder.
Kompetansemiksen til Thomas er unikt egnet til denne typen kunder, med bakgrunn fra både design, digital kommunikasjon, datamodeller, prosjektledelse, tjenesteutvikling og ikke minst førstehåndserfaring fra flere gründervirksomheter. Med mer enn 23 års erfaring er Epinova veldig stolte av å få han som del av rådgivningsteamet i selskapet.
– Operasjonell erfaring er verdt mye for oss, men vi vil i tillegg ha mennesker som alltid vil lære mer, som liker store komplekse problemer og som er gode til å dele sin kompetanse med våre kunder. Det faglige fokuset til Epinova innen utvikling er velkjent, og rådgivningsteamet skal på ingen måte stå tilbake for dette. Thomas har enormt mye verdifull kompetanse vi gleder oss til å dele med våre kunder, sier Morten Blomfeldt, kundesjef og leder for rådgivning i Epinova.
Fra Orkla til Epinova
Thomas kan vise til erfaring fra en rekke svært ulike virksomheter. Både fra byrå og in-house i telecom, som selvstendig næringsdrivende, og fra arbeid med nyhetsformidling. I tillegg til kultur og reiseliv i forskjellige former, skjønnhet, velvære, taxfree og nå sist Orkla Helse før han kom til Epinova.
– Engasjementet er på topp når det skal jobbes med innovasjon og endring, et engasjement jeg kombinerer med noen praktiske evner som hjelper meg å holde fokus når mulighetene blir mange og trådene skal samles i en funksjonell helhet, sier Thomas Aalerud.
Artikkelen fortsetter under bildet.
Da vi spurte Thomas om han kunne fortelle om en spesiell utfordring han tidligere har måtte håndtere, beskrev han en av oppstartene han har vært med på.
– Det å skulle etablere netthandel med en katalog på 35 000 produkter som skal oversettes til norsk ga meg noen interessante utfordringer. Jeg ble her involvert i alt fra systemvalg og utvikling, leverandører fra inn og utland, supply chain, kundeservice, markedsføring og optimalisering. Oppgavene til en entreprenør spenner vidt og læringskurvene kan være bratte, forteller Thomas.
Tidligere har Thomas også vært med på å etablere og utvikle netthandel i en virksomhet som i utgangspunktet kun bestod av fysiske butikker. Han forteller at å synliggjøre et mulighetsrom, få det bekreftet og etablere entusiasme og investeringsvilje i endringene som løfter virksomheten digitalt var utrolig tilfredsstillende.
Rådgivning av bransjeledende digitale løsninger
I Epinova sin rådgiveravdeling har de bygget spesialistkompetanse innenfor digital handel. Denne høsten skal Thomas bruke på å bli kjent med flere av kundene til Epinova og deres unike utfordringer.
Fokuset til Thomas den første tiden blir å jobbe med PIM (Product Information Management) og MDM (Master Data Management) – områder han på flere måter også har vært involvert i tidligere. Thomas forteller at det å skape og ta ut verdi på virksomhetens data og da spesielt med tanke på kvalitet, effektivitet og fleksibilitet har et kjempepotensial for de fleste selskaper i Norge, selv de som har jobbet med dette en stund, og gleder seg til å ta fatt på dette i Epinova.
– Det å skape og ta ut verdi på virksomhetens data spesielt med tanke på kvalitet, effektivitet og fleksibilitet, i tillegg til å bidra til å synliggjøre muligheter, det blir en spennende reise. Spesielt fordi det ofte er der det gjenstår et stykke arbeid, før datakvalitet og systempark er optimalisert, sier Thomas
– Godt å se de fire gründerne i landskapet
Da vi spurte Thomas hvorfor valget falt på Epinova svarte han kort.
– Det ble ett enkelt valg. Ansettelsesprosessen var veldig ryddig, og jeg ble kjent med Epinova gjennom flere møter med mange ulike mennesker der jeg ikke bare fikk presentere seg selv, men også en mulighet til å bli tilstrekkelig kjent med selskapet før jeg tok valget. Akkurat det var helt avgjørende, forteller Thomas.
– Jeg fikk et godt førsteinntrykk av en etablert organisasjon med genuin omsorg og ambisjoner for ansatte og kunder, og ser at dette nå blir bekreftet hver dag. Det legges opp til personlig vekst og det er en kultur for samarbeid mellom kolleger, også på tvers av avdelinger. I tillegg er det godt å se de fire gründerne av Epinova i landskapet, det gir takhøyde og trygghet, sier Thomas.