Kjersti Pedersen, Ole Martin Evensmo og Alexander Haneng (Foto: Ehandelstrender)
Podcast

Norges mest innovative ehandlere

Norsk ehandel er ikke like internasjonal som svensk, men det er en rekke innovative ehandlere som ligger i front.

De mest spennende norske D2C ehandlerne som Remarkable sier heller ikke at de er fra Norge.

Samtidig har Posten Norge utviklet en egen markedsplass for dagligvarebutikker, forenklet returer og investert i gjenbruksemballasje. Og lagerautomatiseringsløsningen Autostore er norsk. Det bobler i netthandels-Norge.

I denne delen samles programleder Urban Lindstedt med Kjersti Pedersen, forskningssjef i Bring, Alexander Haneng, direktør for digital innovasjon i Posten Norge og Ole Martin Evensmo, gründer og administrerende direktør i Martech24.

Svenske ehandlere er svært synlige i Norge, mens få norske ehandlere selger utenfor Norge i tillegg til en håndfull premium-merker innen outdoor. Nordmenn sliter ikke bare med bryet med å stå utenfor EU, men også deres høye betalingsevne, som gjør at leverandørene krever mer betaling fra norske bedrifter.

Posten Norge ble nylig kåret til Norges mest innovative selskap for tredje gang av magasinet Innomag. De belønnes for initiativet til å starte Amoi-markedsplassen, returer via postkasse og gjenbrukbar emballasje. Samtidig handler norske forbrukere for mer penger enn sine svenske og danske brødre.

Commercial on Martech