Selskapet har revolusjonert nordisk last mile-logistikk – møt gründer Alexis Priftis
Pakkeskapene er i ferd med å revolusjonere last mile-leveransene. I førersettet sitter Alexis Priftis.
Siden starten i 2015 har Instabox drevet utviklingen av svensk ehandel fremover med sine pakkeskap.
I dag dekker Instabox alle postnumre i Sverige og har også lansert hjemleveringer. I fjor omsatte de for 700 millioner svenske kroner og er verdsatt til over 7 milliarder svenske kroner.
I denne episoden av podcasten Ehandelstrender som Martech24 har et eksklusivt samarbeid med, snakker programleder Urban Lindstedt med Alexis Priftis, administrerende direktør og medgründer av Instabox.
Instabox har valgt å gjøre flere ting annerledes enn konkurrentene, som å ansette sine sjåfører. De var også de første til å garantere at alle forsyningene deres var fossilfrie. Det er en sterk fokus i selskapet for å gjøre ting riktig.
Ved starten i 2015 hadde selskapets gründere vanskelig for å overbevise venturekapitalister. Vendepunktet kom da de fikk muligheten til å plassere utleveringsboksene sine hos Pressbyrån og 7-Eleven.
Samme dag som Alexis Prifitis besøker Ehandelstrender, slippes nyheten om at Instabox kjøper den norske lastmile-spilleren Porterbuddy. Og snart flytter Alexis Priftis ned til Berlin med familien for å lede utvidelsen av Instabox på det tyske markedet. Instabox er tilgjengelig i Sverige, Norge, Danmark og Nederland og lanseres i Tyskland i år med terminaler i Berlin og Düsseldorf.