Skal gjøre on-demand videoer ”shoppable”
Live shopping-trenden fokuserer igjen på videoer. I stedet for live shopping har Qiwio laget en SaaS-tjeneste for interaktive on-demand-videoer som det kan kjøpes fra.
Dette er et betalt samarbeid mellom podcasten Ehandelstrender og Qiwio.
Live shopping-trenden fokuserer igjen på videoer. I stedet for live shopping har Qiwio laget en SaaS-tjeneste for interaktive on-demand-videoer som det kan kjøpes fra.
I denne delen snakker programleder Urban Lindstedt med Amin El-Bekery, administrerende direktør og grunnlegger av Qiwio, en plattform for interaktive videoer for ehandlere.
Google prioriterer videoer i søkeresultatene på samme måte som Facebook og Instagram prioriterer videoer i feeden, da det skaper engasjement og Tiktok kun handler om korte videoer.
I nordisk ehandel har videoer blitt diskutert i årevis, men få forhandlere har virkelig investert i video. Kanskje har de testet med skuffende resultater eller mangel på ressurser har ført til at de fortsetter med bilder og tekst mot bedre vitende.
Amin El-Bekery fra Qiwio har som mål å lære bedrifter at det er enklere og krever mindre ressurser enn folk flest tror å produsere videoer. Har du en moderne mobil og kjøper lamper for noen tusen kroner, kan du produsere videoer som gir stor verdi for kundene.
Det handler ikke om å lage hundrevis av videoer, men å begynne med å lage interaktive videoer for toppselgere. Det er også viktig å lage ulike videoer for å eksponere på ulike nivåer i tunnelen. Høyt oppe i kjøpstrakten handler det om å informere kundene om hvilke ulike typer produkter som finnes innenfor et bestemt segment, lenger ned i kjøpstrakten kan du lage interaktive videoer om enkeltprodukter.