En av Nordens største nettbutikker blir storeier i liveshopping-konsept
Boozt kjøper 30 prosent av Liveshopper for et tosifret millionbeløp. Samtidig går Tim Frank Andersen inn som CEO i selskapet.
Det danske selskapet Liveshopper har utviklet en plattform som skal gjøre live shopping enkelt for bedrifter å skape en mer engasjerende og inspirerende handleopplevelse.
Selskapet er nå klar for å ta nye steg i det raskt voksende markedet for live shopping og har nå fått med seg Boozt på eiersiden.
Boozt har de siste årene fått sin egen suksesserfaring med live shopping-arrangementer, og er klar til å videreutvikle formatet og samtidig tilby live shopping-tjenester til selskapets mer enn 1200 merkevarepartnere.
– Live shopping er i rivende utvikling, og vinner raskt terreng på global skala som en vellykket salgskanal. For mange er det en fast og uunngåelig del av bedriftens markedsføringsinnsats. Vi tror at live shopping vil være en sterk konkurranseparameter i fremtidens ehandel. Vi ser store muligheter for å knytte tettere bånd til våre kunder, mellom kunder og merkevarer, og vi ser et spennende potensial i å tilby et bredt spekter av live shoppingmuligheter til våre mange merkevarepartnere. Et potensial vi ser frem til å oppfylle sammen med teamet i Liveshopper, sier Peter G. Jørgensen, CMO og medgründer av Boozt i en pressemelding.
I forbindelse med investeringen gjøres det flere endringer i Liveshopper-ledelsen. Tim Frank Andersen, som er medgründer og investor i selskapet, overtar rollen som administrerende direktør fra Brian Frisch. Han er også medgründer og vil fremover vil påta seg rollen som CTO. Den tredje medgründeren Marc Eley fortsetter som utviklingsdirektør i selskapet.