Norsk SaaS-selskap står sentralt når Power skal bli best på omnikanal
Power tar et nytt steg for å styrke sitt omnikanal-konsept ved å inngå en avtale med Omnium.
Power melder at de har inngått et samarbeid med Omnium, et norsk softwareselskap som har utviklet et avansert Order Management System (OMS).
Målet er å strømlinjeforme Powers ordrebehandling og sikre en sømløs, helhetlig opplevelse for deres kunder.
I løpet av det siste tiåret har Powers omnikanalmodell utviklet seg betydelig, og de tilbyr nå et bredt spekter av ordretyper til sine kunder, inkludert onlinekjøp med henting i butikk, handel i butikk med frakt fra sentrallageret, kjøp online eller i butikk med hjemleveranse fra annen butikk med mer.
Med en stadig økende kompleksitet i ordrebehandlingen, var det et behov for å forbedre strukturen.
Power skal erstatte sitt snart 40 år gamle POS-system i alle butikker, og timingen var derfor god til å starte denne endringsreisen for å justere det interne oppsettet og dekke alle prosessene kjeden har for ordrehåndtering. Løsningen ble derfor å samtidig implementere ordrebehandlingssystemet Omnium OMS. Systemet vil fungere som en sentral hub som det nye POS-systemet vil koble seg til, og hvor ordrene vil leve før de sendes til ERP.
– Omnium OMS blir et ekstremt sentralt system for oss, og vil bli navet i ordreprosessen vår. I en modulær arkitektur vil Omnium være en perfekt puslespillbrikke som løser akkurat den utfordringen vi har for ordreprosesseringen. Ettersom Omnium har et så sterkt fokus på ordrebehandling som sin kjernefunksjonalitet, vil implementeringen bli en relativt enkel prosess, sier Even Lutnæs, Group CTO i Power i en pressemelding.
Målet er å skape en enhetlig handelsopplevelse for Powers kunder med konsistente kontaktpunkter, uavhengig av kanal. Det er også en målsetting at kundene fremover vil kunne behandle sine egne ordre i større grad om de ønsker det, uavhengig av hvor de er plassert.
Power er – med sine 269 varehus og 6000 ansatte i Norge, Finland, Danmark og Sverige – Nordens nye elektronikkgigant. For Petter Balstad, CEO og med-gründer i Omnium er Power åpenbart et høydepunkt på Omniums kundeliste.
– Vi er veldig glade for å ønske Power velkommen til Omnium. Vårt OMS er utviklet for å møte kravene fra moderne bedrifter, og vi er trygge på at det vil spille en avgjørende rolle i å ta Powers kundeopplevelse til neste nivå.