
Stadium og Omnium går sammen for å bygge fremtidens omnikanalhandel
Svenske Stadium har lenge markert som et av Nordens fremste omnikanal-konsepter. Nå signerer de avtale med norske Omnium.
Stadium, en av Nordens ledende sportskjeder, tar nå et nytt steg for å fremtidssikre sin handelsarkitektur. Etter en grundig evalueringsprosess har Stadium valgt Omnium som sin nye omnikanalplattform.
Detaljhandelen utvikler seg raskt, og én tydelig trend skiller seg ut – merkevarer som kombinerer sterke fysiske butikkjeder med en kraftig e-handelsnærvær vinner markedsandeler.
Med Omnium i kjernen av sin digitale transformasjon vil Stadium implementere Omniums Order Management System (OMS) og handelsmotor for å bygge en handelsplattform på tvers av alle Stadium-konsepter.
– Etter å ha evaluert flere ulike løsninger ser vi at Omnium passer godt med den arkitekturen vi ønsker å bygge, og at plattformen leverer på de kravene vi – og ikke minst kundene våre – har. Med en sterk digital tilstedeværelse og et bredt butikknettverk i Norden vil Omnium støtte vårt neste store steg innen digitalisering og forbedring av kundeopplevelsen. Plattformen vil muliggjøre en enda mer sømløs opplevelse, uavhengig av om kunden velger å handle i butikk eller på nett, både hos Stadium og Stadium Outlet, sier Tommy Resin, Head of Digital Business, Stadium i en pressemelding.
Gjennom dette partnerskapet ønsker Stadium å sette en ny standard for omnikanalhandel og sikre at kundene får en sømløs, fleksibel og fremtidssikker handleopplevelse – uansett hvor og hvordan de velger å handle.
– Stadium er en av de mest avanserte retailaktørene i Norden når det gjelder digital og teknisk modenhet, og vi er utrolig stolte over at de har valgt Omnium som en nøkkelpartner i sin omnikanaltransformasjon. Denne avgjørelsen er en sterk bekreftelse på Omniums kapasitet og verdien vi tilfører markedet, sier Petter Balstad, daglig leder og medgründer i Omnium.