Norsk ehandelsbyrå går inn i Sverige – varsler samtidig økt satsing på B2B-markedet
Det norske ehandelsbyrået Maksimer etablerer seg nå i Sverige. Samtidig melder de at en ny ehandelsplattform inviteres inn i varmen for å styrke satsingen på B2B.
Siden 2009 har Maksimer levert ehandelsløsninger, i hovedsak basert på WooCommerce.
Maksimer har gjennom årene hjulpet cirka 250 kunder. Den mest kjente kunden er Linda Johansen som er kåret til årets nettbutikk i Norge to år på rad, samt Xplora og Kellox.
Satser mer på B2B-handel
I en pressemelding opplyser Maksimer at de i forbindelse med Sverige-satsingen inngår et samarbeid med ehandelsplattformen Litium og at de dermed styrker seg i bedriftsmarkedet.
– Etterspørselen etter ehandel er høy og forventes å vokse spesielt i B2B-segmentet. Gjennom vårt samarbeid med Litium kan vi utvide vårt tilbud og bli konkurransedyktige i flere segmenter enn vi tidligere har vært. Dette styrker Maksimers markedsposisjon og vi håper å kunne tilby flere kunder en sterk digital handel, sier Nils-Fredrik Winther-Kaland, gründer og administrerende direktør i Maksimer AS i en pressemelding.
Trio skal gi Maksimer fotfeste i Sverige
Maksimer har i dag nesten 60 ansatte med kontorer i Norge, Serbia og Sverige.
Selskapet har foreløpig tre personer som skal jobbe med det svenske markedet. De har ifølge Maksimer lang erfaring innen IT og ehandel og har de rette forutsetningene for at byrået nå skal fortsette å vokse organisk.
– Vi har fått i oppdrag å etablere Maksimer i Sverige og det ser vi frem til. Maksimer har kompetanse som gjør at vi kan leve med kundene våre gjennom hele deres vekstreise. Dette betyr at vi i tillegg til sterk teknisk kompetanse, også har muligheten til å tilby våre kunder ehandelskompetanse slik at de kan forbedre og øke salget i sin digitale handel, sier Therese Bengtsson, ansvarlig for den svenske virksomheten.