Orkla-eide Gymgrossisten er tilbake med en oppdatert merkevare og ny techstack
Gymgrossisten var en av de tidlige suksessene innen svensk ehandel, men merkevaren fikk problemer i 2015.
Med det norske konsernet Orkla som ny eier i 2018 og en ren nettstrategi har det snudd.
For å snu Gymgrossisten ble hele techstacken byttet ut, merkevaren ble oppdatert og omnikanalstrategien ble skrotet til fordel for en ren nettstrategi. Nå sikter de også mot et automatisert lager, for å kunne tilby sammedagsleveranser i enkelte områderog endagsleveranser til de nordiske hovedstedene.
I denne episoden av Ehandelstrender-podcasten snakker programleder Urban Lindstedt med Johan Görgård, administrerende direktør i Health and Sports Nutrition Group AB (HSNG), som består av Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Vitaminmanager.com og Fitness Market Nordic.
Gymgrossisten var en av de tidlige nettsuksessene og gründerne solgte til CDON (det som i dag heter Qliro Group) i 2007. Etter mange år med rask vekst og lønnsomhet, fikk Gymgrossisten problemer i 2015. Men med nye eiere i 2018 og den nye konsernsjefen Johan Görgård, har ting snudd. Selv om mange av de tidlige ehandelssuksessene før eller siden får problemer i vår fartsfylte verden, er en lang historie likevel veldig verdifull.
– Du blir top-of-mind hos kundene, sier Johan Görgård, adm. direktør i podcast-episoden.
Gymgrossisten er en del av Health and Sports Nutrition Group AB (HSNG) sammen med Bodystore og Fitnessmarket.