Gir seg i toppjobb hos Kahoot for å bygge opp Fortes satsing på “growth marketing”
Agnete Tøien Pedersen er ansatt som leder for Forte Optimize, Forte Digitals nye satsning på det de kaller "growth marketing".
Agnete Tøien Pedersen har mer enn 15 års erfaring innen markedsføring og forretningsutvikling. Hun kommer kommer fra stillingen som direktør for Kahoot’s markedsplass, skriver Forte Digital på sin egen blogg.
– Etter seks veldig spennende og utfordrende år i Kahoot med rekordvekst, masse lærdom og et unikt internasjonalt miljø var tiden inne for å gjøre noe nytt. Da muligheten til å lede Forte Digitals nye satsning på digital markedsføring dukket opp, kunne jeg rett og slett ikke takke nei. Alt det jeg har gjort til nå i karrieren kommer sammen i ett punkt i det som nå blir Forte Optimize, sier Tøien Pedersen som også har jobbet for selskaper som Opera Software, Dentsu og Telia.
Ansettelsen er en del av en ny storsatsning på datadrevet markedsføring som skal være en integrert del av Forte Digitals eksisterende tjenester. Forte kaller dette selv “growth marketing”. Growth marketing er i følge Tøien Pedersen strategisk, datadrevet og holistisk markedsføring som vektlegger hele kundereisen, både før, under og etter salg.
– I Forte Optimize skal vi jobbe holistisk med markedsføring på samme måte som man gjør i større digitaliseringsprosjekter. Growth marketing er en strategi som har vokst ut av startupmiljøer der man ikke har de største markedsbudsjettene og må dermed tenke smart og analytisk rundt hvordan man får mest “bang for the buck”, forklarer Tøien Pedersen til Fortes egne nettsider.