Skiller ut teknologien i eget selskap og lanserer ehandelsløsningen Geins
En av Sveriges ledende leverandører av ehandelsløsninger, Carismar, lanserer nå Geins og ender nå sin organisasjon helt.
For få dager siden skrev vi om norske Sannsyn som har valgt å skille teknologi og konsulentvirksomhet i to separate virksomheter. Nå gjør svenske Carismar det samme.
Geins vil fungere som leverandør av API-first-plattformen Geins Commerce, mens Carismar fortsetter som et konsulentselskap og en egen forretningspartner under navnet Carismar Agency.
– Visjonen til Geins har vært der lenge, men teknologien som er nødvendig for å få den til å fungere har ikke eksistert før nå. Geins er et produkt som kan brukes av hvem som helst, og gir designere, utviklere og innholdsskapere muligheten til å lage hva som helst, sier Kristian Arvidsson, administrerende direktør.
Merker som Bubbleroom, Zoovillage, Maze Interior og Pilke Lights er noen selskapene som allerede bruker Geins for å levere sin ehandel. Med kombinasjonen av Geins og Carismar Agency mener selskapet at de står bedre rustet.
– Å fokusere på kundeopplevelsen er et must for å lykkes i vår verdens moderne digitale miljø. Men selv om utviklingen har gått raskt og alle aspekter av kundeopplevelsen blir bedre, er enkelte deler fortsatt komplekse og vanskelige å forstå. Å finne den rette løsningen som gir en god kundeopplevelse og forretningskrav, innenfor et rimelig budsjett, har vært vanskelig for mange merker og er et problem vi ønsker å få slutt på, sier Carl Abrahamsson, CCO.
Geins.io ble lansert i dag, 20. februar 2023.