Eiendomsmarkedsføring: Nå er det norske tech-selskapet verdt over én milliard kroner
Eiendomsmarkedet digitaliseres med det norske adtech-selskapet Marketer i en meget sentral rolle.
Det norske teknologiselskapet Marketer har som mål å effektivisere markedsføring og salg eiendom.
Marketer leverer ende-til-ende-løsninger for eiendomsutviklere og eiendomsmeglere. SaaS-løsningen dekker forhåndssalg, automatisert markedsføring og ettermarkedstjenester.
Selskapet melder nå at de har hentet 50 millioner kroner i frisk kapital. Verdien på selskapet før emisjonen var vel én millard norske kroner. Pengene skal gå til produktutvikling, kundevekst og nye ansettelser.
Både nye og eksisterende aksjonærer deltok i emisjonen. En av nykommerne er MP Pensjon.
– Vi erfarte nå at venturefondet Idekapital sin inntreden på eiersiden sist høst har bidratt til å åpne nye dører for oss, og at en aktør som MP Pensjon nå kommer inn som største bidragsyter i emisjonen gleder oss enormt. Disse midlene skal komme godt med i vår neste fase med vekst og skalering, sier Amir Folkestad Habhab, medgründer og administrerende direktør i Marketer i en pressemelding.
En annen nykommer i aksjeeierboken er den kjente eiendomsutvikleren Anders Buchardt og hans selskap AB Invest.
– Som kunde av Marketer over lengre tid har vi blitt fascinert og overbevist over kraften i konseptet og selskapet. De har allerede bevist hva de kan utrette, men det virkelig spennende er potensialet ute i den store verden.
Marketer Real Estate Technologies AS ble grunnlagt i 2016. Selskapet opererer i dag i mer enn 17 land med totalt 108 ansatte.