Hva tror vi om årets Black Friday?
25.november er det igjen tid for årets store handledag, Black Friday.
Etter flere år med pandemi og uroligheter i verden, er det knyttet mye usikkerhet til årets utgave av den amerikanske shoppingtradisjonen, mener Even Ødegård og Eiving Bodding fra Markedsføringspodden.
Samtidig er det en del selskaper som i år har prestert dårligere enn forventet og som nå sitter på store varelager og ønsker å ta igjen det tapte.
I år vil vi ikke bare se Black Friday, men også Black Week og Black Month, spår markedsføringstrioen.
Et av deres tips er å komme tidlig i gang med planleggingen. Et annet tips er å bestemme seg for om man faktisk skal kjøre en Black Friday-kampanje eller om det er like greit å la være.
Hvor lang skal salgsperioden være, er en annen viktig ting du må vurdere. Det er ikke lett å holde trykket oppe flere uker i strekk.
En annen ting man må være oppmerksom på er at dine beste tilbud vises riktig på prissammenlikningstjenester som Prisjakt og Prisguiden.
Det siste tipset til Ødegård og Bodding er å gjøre en stresstest for å se om nettsiden din faktisk tåler trafikken du forventer å få på Black Friday.