(Foto: iStock)
Podcast

Velg riktig brukertesting – her er fire favoritter

Ved å jobbe systematisk med brukertesting kan din bedrift oppnå store konkurransefortrinn. Hør hvorfor i denne episoden av Markedsføringspodden.

Å teste et produkt, nettside eller en tjeneste kan være nyttig, men også en sjokkartet opplevelse. Ved å kombinere flere metoder, kan man lære mer, få nye ideer og fange opp mer innsikt.

Det holder ikke at man tester selv eller får en kollega til å teste. Bruk gjerne ekte kunder, oppfordrer Eivind Bodding og Even Ødegaard i denne episoden av Markedsføringspodden:

De fire typene brukertesting som det prates om i denne podcasten er:

1) Ekspertvurderinger
2) Onsite-analyser (f.eks heatmaps med Hotjar eller webanalyse med Google Analytics)
3) Remote brukertesting (lage oppgaver som brukere i et panel skal løse)
4) Guidet brukertesting (semistrukturerte intervjuer)

Commercial on Martech