Stor norsk nettbutikk kjøpes opp av svenske Widforss
Widforss, et svensk ehandelsselskap med fokus på friluftsliv og jakt, melder at de har kjøpt opp den norske ehandelsaktøren Milrab.
Oppkjøpet er angivelig en del av Widforss langsiktige strategi for å styrke sin tilstedeværelse og tilbud i det nordiske markedet.
Milrab har etablert en sterk posisjon i Norge med sitt utvalg av høykvalitetsprodukter for friluftsliv og rekreasjon. Med oppkjøpet av Milrab får Widforss en ekstra kanal for å levere et bredt spekter av frilufts- og opplevelsesprodukter til både eksisterende og nye kunder i Norge.
– Vi er henrykte over å ønske Milrab velkommen til Widforss-familien. Milrab har en sterk markedsposisjon innen utendørssegmentet og et utmerket rykte i Norge. Sammen ser vi frem til å videreutvikle våre tilbud og skape nye muligheter for våre kunder og partnere over hele Norden, sier Mikael Nilsson, administrerende direktør i Widforss.
Oppkjøpet forventes å skape synergier innen logistikk, markedsføring og innkjøp, og kommer kundene til gode med et enda bredere utvalg og forbedret service, heter det i en pressemelding.
– Dette er et spennende steg for Milrab – vi ser frem til å samarbeide tett med våre nye eiere i Widforss. Vi deler Widforss visjon om å gjøre naturen mer tilgjengelig og tilby kvalitetsprodukter som hjelper folk til å nyte friluftslivet fullt ut, sier Håkon Høst Brunsell, administrerende direktør i Milrab AS.
Transaksjonen er betinget av godkjenning fra relevante konkurransemyndigheter.