Betalingsappen taper hundrevis av millioner – nå tester de annonser for å øke inntektene
I samarbeid med Schibsted tester Vipps nå annonser i sin app.
Det nærmeste halve året skal Vipps teste hvilke forretningsmuligheter som ligger i appannonser, skriver Shifter.
– Vi ønsker å lære mer om hvordan Vipps kan fungere som en kommunikasjonsplattform og hvordan vi kan hjelpe bedriftskundene våre å vokse, kommunikasjonssjef Caroline Lunde til den norske nettavisen.
I dag har Vipps-appen 139 000 bedriftskunder og 4,3 millioner sluttbrukere. Riktignok vil ikke Vipps-brukere under 18 år og de som har reservert seg mot reklame, bli eksponert for annonser, men potensialet er åpenbart fortsatt stort om testen blir en suksess.
Og det kan komme godt med. Siden Vipps ble skilt ut som eget selskap og til og med 2021 har selskapet tapt 702 millioner kroner, mens hos søsterselskapet Mobilepay er de akkumulerte underskuddene fra 2017 og frem til i dag er de på 1065 millioner danske kroner.