7 av 10 Varner-kunder er medlem av kundeklubben
Nå tar Varner satisingen på sine kundeklubber videre og kunngjør et nytt partnerskap med Voyado.
Varner er en av Skandinavias største detaljhandelskonsern innen mote og består av Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard og franchisekjeden Levi`s Store, med totalt 1200 fysiske butikker og seks nettbutikker.
Varner er et forbilde innen bransjen siden de på en fremgangsrik måte beholder fysiske butikker som en viktig del av sin posisjon og strategi for å møte kundene. De har tidligere fått mye oppmerksomhet for sine investeringer i teknologi, senest med et nytt kassesystem fra svenske Sitoo som for tiden blir implementert.
– For oss er de fysiske butikkene en sentral del av strategien vår. I slutten av året kommer alle våre 1200 butikker til å være knyttet til både Sitoo og Voyado. Vi ser frem til å realisere visjonen vår for kundeklubben, og å være enda mer personlig i kommunikasjonen slik at vi kan skape bedre verdi for alle medlemmer og kunder, sier Petter Sørby, Product Manager hos Varner.
Varner blir en av de største kundene i Voyados portefølje når det gjelder antall butikker, antall merkevarer og med hele 7 millioner medlemmer i kundeklubben.
Vipps og Voyado
Samme dag som Varner offentliggjør samarbeidet med svenske Voyado, går også Vipps ut i media med Voyado-nyheter.
I korthet går det nye partnerskapet mellom Vipps og Voyado ut på at når kunden får spørsmål om man er medlem av kundeklubben, viser kunden frem sin personlige QR-kode i Vipps som scannes av den butikkansatte og får opp telefonnummeret og om kunden allerede er medlem. Hvis ikke, trengs det bare to Vipps-tastetrykk fra kassa for å bli det. Samtidig har kunden også sikret seg at alle medlemskap og fremtidige tilbud fra butikkene vil bli samlet og tilgjengelige i Vipps.
– Problemet er at kundereisen når du skal melde deg inn i en kundeklubb, ikke er god og enkel nok. Vi så at ved å kombinere flere Vipps-tjenester, som Vipps Logg Inn og Vipps i Kassa, løste vi innmelding og betaling på en smartere måte når du står i en butikk og blir spurt om medlemskap, sier kommersiell leder i Vipps, Vegar Heir, til Shifter.