Gigantselskap lansert: Restene av det gamle ehandelsbyrået Trollweb har nå funnet sitt nye hjem
Seks norske konsulentselskaper med 500 ansatte går sammen til den norske delen av det nye IT-konsernet Twoday.
Det er klart etter at eierne CVC Capital Partners nå offentliggjør navn og organisering av det som blir en stor aktør i det nordiske markedet for IT-rådgiving og andre digitale konsulenttjenester.
Totalt vil selskapet ha 2 200 ansatte i Norge, Danmark, Sverige, Finland og Litauen.
De tidligere Visma-selskapene som nå blir en del av Twoday-konsernet, får alle Twoday som sitt nye navn. Dette gjelder Visma Consulting, Visma Avento, Conceptos, IT Minds og Visma bWise, samt Visma Digital Commerce som ble et resultat av at Visma kjøpte Magento-byråene Trollweb (2017) og Meat Digital (2018) og slo dem sammen til Visma Digital Commerce i 2019.
Konsernet opplyser at de har en ambisjon om å vokse til det tredobbelte på fem år, gjennom organisk vekst og oppkjøp, opplyser selskapet i en pressemelding.
Administrerende direktør i Norge blir Kristin Rotevatn Nyberg, som også inngår i konsernets øverste ledelse.
– For å oppnå vekstambisjonene skal vi kjøpe to til tre teknologiselskaper i Norge i året. Akkurat nå er twoday Oslo-tunge, men vi ønsker å kjøpe selskaper utenfor Oslo-gryta og ekspandere i landet ellers, sier Nyberg.
Totalt kjøpte CVC 22 selskaper i Norden fra Visma i en transaksjon i juni i år. Selskapene har en samlet omsetning på over tre milliarder kroner og over 500 millioner kroner i driftsresultat. Seks av disse selskapene er norske, med en omsetning i fjor på over 850 millioner kroner.0
– Fellestrekkene for alle selskapene i det nye konsernet er at de leverer skreddersydde IT-løsninger. Det er et økende behov for gode IT-løsninger i både offentlig og privat sektor, sier Nyberg.
I Norge har Twoday gjennom sine seks selskaper omtrent halvparten av omsetningen fra offentlige virksomheter og halvparten fra private. Blant de største kundene er NAV, Helsedirektoratet og UDI.