Try-konsernet kjøper Frend eCom
Try kjøper Frend Ecommerce fra Frend Digital for å styrke satsingen på ehandel.
Frend Digital selger sin ehandelssatsing Frend eCommerce til Try-konsernet og deres tech-byrå Try Dig.
– Frend Digital har bygget opp et utrolig dyktig team på eCom og har en veldig interessant kundeportefølje. Vi ser enormt potensial i å kombinere våre AI-kapasiteter med Frend eCommerce sin dype ecommerce-kompetanse. Dette gir oss mulighet til å tilby helhetlige løsninger som spenner fra strategi og merkevarebygging, til avansert teknisk implementering, sier administrerende direktør i Try Dig, Barbro Fagerbakk, i en pressemelding.
Frend Digital har siden de startet sin ehandelssatsing i 2019 vært tech-partner og nettbutikkleverandør for kjente merkevarer som Holzweiler, ByTimo og Amundsen.
For kundene av Frend eCom betyr salget “minimal endring i hverdagen” da hele teamet følger over til Try Dig, skriver Frend i en pressemelding.
– Vi tok et vanskelig valget og besluttet å selge eCom-avdelingen vår til Try Dig. Dette gir eCom tilgang til større ressurser og flere spennende muligheter, samtidig som Frend Digital får rendyrket fokuset på de områdene vi er aller sterkest på, nemlig digitalisering, IT-drift, no-code, digital arbeidsplass og AI, forteller Henrik Ruud, strategisk leder i Frend.