Suksess med live shopping: Solgte for 11 millioner kroner på 45 minutter
Elektronikk-kjeden Power tjuvstartet i går Black Week med livesalg på Facebook.
– På én time hadde vi over 140 000 unike seere. Det er helt vilt! Vi hadde regnet med 6500, og drømte om 10 000, så dette er langt over all forventning, forteller markedssjef, Elizabeth Gill, i en pressmelding.
Power hevder selv at de med stuntet først ute blant de store elektrokjedene til å ta i bruk liveshopping. Premieren valgte de å legge til dagen før Black Week.
– Vi hadde lyst til å gi kundene våre noe helt spesielt, og det fikk de. Alle som deltok i sendingen var med i trekningen om fantastiske premier, og ble det blant annet delt ut en Playstation 5, en TV, en iPhone og en pizzaovn. Det var nok noen svært fornøyde kunder som kunne innkassere disse premiene, sier Gill.
I tillegg kunne livesendingen by på unike tilbud på ulike produkter.
– Blant annet overrasket vi med å selge hele 700 Platystation 5, så du kan si det var stor pågang i kanalene våre av folk som ville kjøpe. Totalt hadde vi 107 000 kommentarer på chat, og vi solgte varer for 11 millioner kroner, forteller Powers markedssjef.
Powers markedssjef innrømmer at det har vært mye jobb, men mener det var vært strevet.
– Ja, vi har forberedt oss godt og hadde masse folk på jobb, både på den tekniske biten og på kundesenteret vårt. Siden dette var aller første gang, og pågangen fra seerne var så enorm, hadde vi noen tekniske utfordringer, men vi klarte å løse det meste underveis. I tillegg har vi tatt med oss gode erfaringer til neste gang – for dette skal vi definitivt gjøre igjen, avslutter Elizabeth Gill.