Emma Hallerstedt fra Google (Foto: Ehandelstrender.se)
Podcast

Ny rapport: Produktomtaler og produktfakta er det viktigste for ehandlere som vil skape gode kundereiser

Forbrukerne bruker stadig mer tid på nett før de handler. I denne episoden av Ehandelstrender prater Urban Lindstedt med Emma Hallerstedt fra Google i Sverige.

På det svenske markedet er de viktigste faktorene for å påvirke kjøpsprisen sosiale bevis som anmeldelser og tydelige produktfakta, ifølge rapporten Decoding Decision fra Google.

Her kan du jobbe med a/b-testing for å teste hvilke produkttekster som fungerer best.

Forbrukere bruker mer og mer tid på å undersøke på nettet før de handler. Derfor blir det stadig viktigere å forstå hvordan det er mulig å påvirke kundene fra første berøringspunkt og frem til kjøpet. Og mobiltelefonen blir bare viktigere.

I denne episoden av podcasten Ehandelstrender snakker programlederen Urban Lindstedt med Emma Hallerstedt, Industry leader for detaljhandel hos Google Sverige.

Google identifiserer seks muligheter for å påvirke kjøpesummen for å få kunden til å faktisk foreta et kjøp i Decoding Decision-rapporten. I studien lykkes forskerne til og med å få kundene til å velge falske merker.

Emma Hallerstedt kommer med fem markedsføringstips basert på resultatene i rapporten Decoding Decision:

  • Vær tilstede i researchfasen ved hjelp av automatisert datadrevet markedsføring.
  • Handle på trender i sanntid – hold styr på hva folk spør etter her og nå.
  • Fremhev sosiale bevis som produktanmeldelser og ha klare produktbeskrivelser.
  • Gjør det så smidig som mulig å gå fra evaluering til kjøp gjennom raske mobilnettsteder.
  • Arbeid langsiktig for å bygge merkevaren din. Det er ikke mulig å telle all markedsføring direkte.
Commercial on Martech