Ny rapport: Produktomtaler og produktfakta er det viktigste for ehandlere som vil skape gode kundereiser
Forbrukerne bruker stadig mer tid på nett før de handler. I denne episoden av Ehandelstrender prater Urban Lindstedt med Emma Hallerstedt fra Google i Sverige.
På det svenske markedet er de viktigste faktorene for å påvirke kjøpsprisen sosiale bevis som anmeldelser og tydelige produktfakta, ifølge rapporten Decoding Decision fra Google.
Her kan du jobbe med a/b-testing for å teste hvilke produkttekster som fungerer best.
Forbrukere bruker mer og mer tid på å undersøke på nettet før de handler. Derfor blir det stadig viktigere å forstå hvordan det er mulig å påvirke kundene fra første berøringspunkt og frem til kjøpet. Og mobiltelefonen blir bare viktigere.
I denne episoden av podcasten Ehandelstrender snakker programlederen Urban Lindstedt med Emma Hallerstedt, Industry leader for detaljhandel hos Google Sverige.
Google identifiserer seks muligheter for å påvirke kjøpesummen for å få kunden til å faktisk foreta et kjøp i Decoding Decision-rapporten. I studien lykkes forskerne til og med å få kundene til å velge falske merker.
Emma Hallerstedt kommer med fem markedsføringstips basert på resultatene i rapporten Decoding Decision:
- Vær tilstede i researchfasen ved hjelp av automatisert datadrevet markedsføring.
- Handle på trender i sanntid – hold styr på hva folk spør etter her og nå.
- Fremhev sosiale bevis som produktanmeldelser og ha klare produktbeskrivelser.
- Gjør det så smidig som mulig å gå fra evaluering til kjøp gjennom raske mobilnettsteder.
- Arbeid langsiktig for å bygge merkevaren din. Det er ikke mulig å telle all markedsføring direkte.