Anders Amundsen fra Skitt Fiske (Foto: Netthandelstrender)
Podcast

For Skitt Fiske er kategoriekspertise grunnlaget

Den viktigste suksessfaktoren for Skitt Fiske er at de virkelig brenner for og kan sportsfiske.

Du må være sportsfisker for å jobbe med kunderelasjoner hos Skitt Fiske, og videreutdanning er viktig for å opprettholde rollen som kategoriekspert.

I 2023 skal Skitt Fiske satse stort i Sverige. Tidligere har mangel på oversettelser bremset salget i Sverige, men nå er flere av de viktigste kategoriene oversatt av studenter som kan mye om fisking.

I denne episoden snakker programleder Urban Lindstedt med Anders Amundsen, medgründer og daglig leder i Skitt Fiske.

I fjor omsatte Skitt Fiske for nesten 160 millioner kroner på nett og i den fysiske butikken i Sandefjord. Skitt Fiske ble startet av tre studenter i 2003, etter at en dansk sportsfisker ville selge dem billig fiskeutstyr. Med stor interesse for fisking og en startkapital på 150 000 kroner ble Skitt Fiske startet. I starten var det ingen leverandører som ville levere til dem ettersom de manglet en fysisk butikk. Dermed satt de seg i en bil og tok kontakt med fiskebutikker på vei mot Roskilde i Danmark.

Skitt Fiske AS åpnet nettbutikk i Sverige i 2014, og i 2017 lanserte de også en ny nisjesatsing i skittjakt.no. I 2020 ble Egmont med som deleier. Stiftelsen Egmont eide tidligere både Fjellsport og Outnorth.

Commercial on Martech