«Jeg har drept mange e-forhandleres drømmer»
Skal du jobbe med ehandelseksperten Roy-Andre Tollefsen må du ha mer enn bare drømmer.
Ehandelsplattformen er forretningskritisk for alle ehandelssatsinger. Til tross for dette er det mange gründere som ikke forstår at det koster å bygge en god nettbutikk med integrasjoner til PIM og forretningssystemer.
Roy-André Tollefsen, som har levert hundrevis av nettbutikker i Norge med suksess, velger derfor kundene sine nøye: «Jeg har drept mange e-forhandleres drømmer da jeg har bedt dem om å komme tilbake når de har fått erfaring innen ehandel som ansatt.»
I dette avsnittet av podden Netthandelstrender snakker programleder Urban Lindstedt med Roy-André Tollefsen, eier og head of ecom & R&D på Flow Retail samt investor.
Tollefsen bygde opp Norges mest suksessfulle ehandelsleverandør Trollweb før han solgte virksomheten til Visma i 2017. Senere kjøpte han sin tidligere arbeidsgiver Flow Retail for å levere IT til detaljforhandlere. Han utviklet sin første nettbutikk som 13-åring i 1993.
Roy-André Tollefsen har evaluert svært mange ehandelsplattformer. I Trollweb satset de på Magento, men etter at Magento gjorde flere teknologiske valg som Roy-Arne ikke likte valgte han å jobbe med plattformen Shopware. Han mener at Magento, eller Adobe Commerce har sin beste tid bak seg, og at mange konsulenter og utviklere har forlatt plattformen.