Mathias Thoen Tjørve (f.v.), Hans Underthun Marstein og Thomas Luzio fra Right Price Tiles (Pressefoto fra ITX).
Pressemelding

Right Price Tiles investerer stort i kundeopplevelsen både i nettbutikk og fysisk butikk

For å få hjelp med en større satsning på kundeservice og kjøpsopplevelse, velger Right Price Tiles å samarbeide tett med den norske techduoen ITX og Lipscore.

– Målsetningen er å kunne gi våre kunder den absolutte omnikanal kjøpsopplevelsen og knytte nettbutikkens kundeservice tett sammen med fysisk butikk, slik at alle til enhver tid har stålkontroll på all kundekommunikasjon og kan gi lynraske svar på det kunden lurer på, sier Thomas Luzio, E-commerce manager hos Right Price Tiles.

I fase to av prosjektet vil de koble sin ERP inn mot ITX for å løfte nøkkelinformasjon ut i et dashboard når kunden tar kontakt, slik at kundebehandleren med en gang får 360 graders overblikk over kundeforhold, ordrer, sporing av pakker med mer.

Omnikanal kundeservice

– Våre kunder ønsker å prate med oss både på telefon, e-post, Facebook og Instagram, derfor er det viktig for oss å satse på en god omnikanal kundeservice-plattform slik at våre kunder kan bytte mellom kommunikasjonskanaler hvis de ønsker. Tidligere har vi hatt begrenset samhandling mellom telefoni/chat og e-post, derfor vi er nå glade for å funnet en norsk aktør som kan hjelpe oss med akkurat dette og vi gleder oss til å samarbeide med ITX, forteller Thomas Luzio.

Instant FAQ

For å gi raske svar på spørsmål satser Right Price Tiles på en Instant FAQ. Her får kundene muligheten til å stille produktrelaterte spørsmål direkte under produktet, som kan besvares rett fra kundeservice-plattformen sammen med alle andre henvendelser.

– Sammen med Lipscore har vi laget en strålende løsning for en skikkelig god, rask og personlig kundeservice opplevelse som har blitt godt tatt imot av våre kunder, sier Anna F. Kristensen, som har ledet prosessen fra ITX sin side.

– Vi gleder oss selvfølgelig stort til prosjektet og er glade for at Right Price Tiles velger å samarbeide med helt norske aktører for å forbedre kundeopplevelsen i sine fysiske og digitale butikker, legger hun til.

Satser på online kjøpsopplevelse

Right Price Tiles ønsker å satse på netthandel og ser etter innovative løsninger for å tilby den personlige kjøpsopplevelsen og på nett. Her ønsker de å tilby sine kunder mulighet for personlig veiledning i chatten.

ITX chat legger til rette for co-browsing i chat, noe som gir kundebehandleren mulighet for en god omvisning av sortimentet i chatten. Man vil også ta i bruk videoverktøy som leveres i plattformen for å tilby live shopping i fysisk butikk.

– Noen ganger er det vanskelig å se fargenyanser på fliser bare gjennom å kikke på nettsiden, derfor ønsker vi å tilby en enkel løsning for video for våre kunder som trenger veiledning for kjøp, påpeker Thomas Luzio hos Right Price Tiles.

Commercial on Martech