Å hjelpe kundene å finne rett størrelse og passform i fysisk butikk er lett – men på nett?
Å selge skjorter i 50 forskjellige størrelser og passformer på nett er ikke enkelt. Det vet Eton Shirts alt om.
Eton Shirts har gått fra en lang tradisjon med å selge kun gjennom forhandlere til å selge direkte til forbrukere gjennom egne butikker og på nett.
Til tross for sin lange historie, innoverer Eton med on-demand skjorter og nye måter å hjelpe nettkunder med å finne riktig størrelse.
I denne episoden av podcasten Ehandelstrender eTalk snakker programleder Urban Lindstedt med Erik Hedlund, strategi- og forretningstransformasjonsdirektør i Eton Shirts og Peter Hesslin, e-handelssjef i Postnord. Dette er et betalt samarbeid mellom podcasten Ehandelstrender og Postnord eTalk.
Premiummerket Eton Shirts har produsert verdens beste skjorter i 90 år med base i Walking Horses utenfor Borås i Sverige. Med 50 forskjellige størrelser og passformer er det en utfordring å veilede ehandelsforbrukere til riktig størrelse. Etter å ha testet ulike tredjepartsløsninger for å hjelpe forbrukere med å velge riktig størrelse, har Eton utviklet sin egen løsning basert på maskinlæring og enkelhet.
Eton Shirts jobber også med on-demand produksjon av skjorter i Baltikum for alltid å kunne levere de fleste varianter av sine skjorter til kundene.
Eton er et globalt premiummerke som selges av flere store forhandlere som Harrods, Selfridges, Nordstrom, Saks Fifth Avenue, Bloomingdales og Le Bon Marché. Eton har også en global nettbutikk og 50 egne fysiske butikker i verdens storbyer som New York, Los Angeles, London, Stockholm, Malmö, København og Frankfurt.