Stor norsk investor kjøper seg inn i dansk adtech-selskap
Adnami kunngjør i dag at de har sikret seg penger fra fra QNTM Group.
QNTM er et investeringsselskap grunnlagt i 2020 og eid av det nordiske private equity-selskapet Altor.
Fokuset er å investere i og bygge et økosystem av selskaper med fokus på digitalisering innenfor salgs- og markedsføring. Nå har selskapet som ledes av Eivind Roald kjøpt seg inn i det danske selskapet Adnami.
Simon Kvist Gaulshøj, administrerende direktør i Adnami, har stor tro på fremtiden.
– Det forrige tiåret handlet om data og algoritmer. Vi tror dette tiåret kommer til å handle om kreativitet, oppmerksomhet og åpenhet. Vår plattform og tjenester gjør det mulig for merkevarer å levere mer kreative annonseopplevelser som har vist seg å gi gjennomsnittlig 10 ganger brukeroppmerksomhet sammenlignet med standard visning. Siden det er stor appetitt i markedet for løsninger som vår, er timingen akkurat riktig for oss å ta selskapet vårt til neste nivå.
Eivind Roald, administrerende direktør i QNTM, er fornøyd med sin nye satsing.
– Vi er virkelig glade for å bli med Adnami på et så spennende øyeblikk i vekstreisen. Vi har vært enormt imponert over resultatene Adnami og teamet deres har levert så langt, og tror at dets teknologifokuserte tilnærming gjør det til et ekstremt attraktivt tilbud for utgivere, byråer og annonsører over hele verden.