Siril Jacobsen, ny CMO, og Knut Amund Gulsvik, CCO. (Foto: Qondor)
Jobbnytt

Med ny CMO skal Qondor bli mer synlige på det globale markedet

Qondor øker satsningen internasjonalt og ansetter tidligere VP Marketing fra Papirfly.

Qondor som har satt som mål å effektiviserer reise- og eventbransjen. I dag kommer over 50 % av selskapets omsetning fra markeder utenfor Norge.

Nå tar Qondor ytterligere skritt for å styrke sin internasjonale posisjon.

Som et viktig ledd i vekststrategien, har Qondor ansatt Siril Jacobsen som Chief Marketing Officer. Jacobsen kommer fra Papirfly, hvor hun har hatt en nøkkelrolle som VP Marketing.

Hun har tidligere vært Head of Marketing i BrandMaster, forretningsutvikler og markedsansvarlig i Canon Norge, samt markedsansvarlig for Tieto og Software Innovation. I sin siste rolle i Papirfly ledet hun et større globalt markedsføringsteam og var med på å drive selskapets ekspansjon både nasjonalt og internasjonalt.

– Synlighet og effektiv kommunikasjon er avgjørende for å lykkes i nye markeder. Med Siril på laget har vi fått en av de fremste innen sitt felt, og vi ser frem til å styrke vår tilstedeværelse internasjonalt, uttaler Knut Amund Gulsvik, CCO i Qondor, i en pressemelding.

Siril Jacobsen ser frem til å ta fatt på sin nye rolle i Qondor:

– I Papirfly har jeg bygget og ledet et markedsføringsteam gjennom en fantastisk reise. Det er slike reiser jeg syntes er gøy, så når jeg så potensialet som Qondor representerer for å gjøre det igjen, var det en spennende mulighet. Erfaringene derifra tar jeg med meg til Qondor, hvor jeg ser frem til å bidra til selskapets videre vekst. Mulighetene er enorme, og jeg gleder meg til å se hvordan Qondor kan hjelpe reise- og eventbransjen med å effektivisere og strømlinjeforme deres operasjoner, på en global skala.
Qondor har allerede vist sin relevans utenfor Norge og Norden, med kunder i over 20 land. Med solid product/ market fit og vekst i flere markeder, er selskapet godt posisjonert for videre ekspansjon.

– Det er tydelig at potensialet i både Europa og USA er enormt, og med Sirils erfaring ser vi frem til å øke vår globale synlighet og nå vår ambisjon om å bli verdensledende innen programvare for reise- og eventbransjen, avslutter Gulsvik.

Commercial on Martech