Med egne midler har techduoen i det skjulte bygd opp et martech-selskap verdsatt til flere milliarder
Kaveh Rostampor og Niklas Skog har siden 2015 bygd opp Planhat til et internasjonalt selskap verdsatt til milliarder av kroner.
Enkelt forklart kan man si at Planhat er et CRM-system som hjelper bedrifter med å få oversikt over sine kunder, hvordan de bruker produktet deres og identifisere muligheter for mersalg eller churn.
– I dag er vi stolte og glade for å kunngjøre at vi har gjennomført en Series A og hentet inn 50 millioner dollar ledet av det fantastiske teamet på Sprints Capital, skriver Kaveh Rostampor og Niklas Skog på sine nettsider.
Planhat er trolig et ukjent selskap for mange av våre lesere. Selv i sitt hjemland Sverige har de holdt en lav profil, noe som etter eget utsagn er helt bevisst.
Selskapet har valgt å ikke hente inn ekstern kapital før nå. Med egne midler har selskapet utviklet en software som brukes av over 300 kunder – og bygd en organisasjon på 100 ansatte.
Ingen detaljer om verdien på selskapet i forbindelse med emisjonen er offentliggjort, men ifølge Breakits kilder er verdsettelsen av Planhat over 5 milliarder svenske kroner.