Vokser 21 prosent i året – gründeren mener det særlig er én ting som forklarer veksten
Det norske selskapet Papirfly har de seneste årene økt omsetningen med 21,3 prosent i året. Gründeren trekker særlig frem én viktig grunn til den solide veksten. Det norske tech-selskapet Papirfly omsatte i fjor for 82,9 millioner kroner, med et driftsresultat på vel 10 millioner kroner. Selskapet tilbyr en teknisk løsning som gjør at merkevarer og […]
Det norske selskapet Papirfly har de seneste årene økt omsetningen med 21,3 prosent i året. Gründeren trekker særlig frem én viktig grunn til den solide veksten.
Det norske tech-selskapet Papirfly omsatte i fjor for 82,9 millioner kroner, med et driftsresultat på vel 10 millioner kroner.
Selskapet tilbyr en teknisk løsning som gjør at merkevarer og kjeder å produsere markedsmateriell på en effektiv og konsistent måte. På kundelisten finner vi kjente merkevarer som Heineken, HSBC, AstraZeneca, IBM, Unilever og BP.
– Veksten skyldes at vi lykkes utenfor Norge. Vi får tak i nye, store globale selskaper, og vi har økt eksportandelen betraktelig. For to år siden kom 20 prosent av inntektene fra utenlandske kunder. I dag er andelen 50 prosent, sier gründer og daglig leder i Papirfly, Per Oldeide til Finansavisen.
Ifølge næringslivsavisen kommer nå cirka 80 prosent av selskapets inntekter fra lisenser, resten kommer fra blant annet oppstartskostnader og integrasjoner med andre løsninger.
Største eier i selskapet er i dag det svenske investeringsselskapet Standout Capital som i vinter sikret seg en andel på 33,3 prosent i Papirfly. Gründer Per Oldeide eier selv 15,8 prosent. Finansavisen estimerer at selskapet nå er verdsatt til rundt 400 millioner kroner: “Hvis vi benytter en standard verdsetting for SaaS-selskaper og legger til litt for god lønnsomhet, ender man på rundt 400 millioner kroner”.