Norsk tech-selskap har IKEA, LEGO, Facebook på kundelisten – nå kjøpes de opp av Papirfly
Papirfly Group utvider produktporteføljen og kjøper Brandpad. Oppkjøpet omtales som strategisk viktig.
Papirfly Group annonserte i sommer at de slår sammen merkevarene Brandmaster og Papirfly, med mål om å etablere en martech-gigant med fokus på merkevarehåndtering.
Nå kjøper det norskeide selskapet opp Brandpad som har som mål å bli den nye standarden for designere når de lager retningslinjer for merkevarer.
Med oppkjøpet mener Papirfly Group at de kan støtte sine kunder med merkevarehåndtering fra A-Å.
– Mens Brandpad tar vare på merkevarer under etablering- og designprosessen, støtter Papirfly dem på neste trinn av reisen. Synergiene mellom de to selskapene er åpenbare. Dette tar oss et steg videre i vårt langsiktige løfte om å gi våre kunder uendelige muligheter innen markedsføring og merkevarehåndtering, sier Karl Fredrik Lund, CEO i Papirfly Group i en pressemelding.
Brandpad har i dag over 550 kunder globalt. I den selvbetjente merkevareplattformen ligger det nå 3000 merker, inkludert store merkevarer som IKEA, LEGO, Facebook og Warner.
Papirfly Groups kjernevirksomhet er å la bedrifter administrere, skape og dele merkevareelementer gjennom skalerbare, modulære løsninger og skape et hjem for kundens merkevarer. Oppkjøpet av Brandpad utvider dette fokusert, ettersom plattformen støtter de som skaper merkevaren i første trinn av prosessen; designerne og byråene.
– Med de fleste av verdens ledende designbyråer som allerede bruker Brandpad for å overlevere merkevareprosjektene sine til kunder, er dette et naturlig skritt mot å gi merkevarene verdi i alle trinn av livssyklusen. Det er fortsatt business as usual for Brandpad, men tilgang til Papirflys løsninger åpner opp en helt ny verden for våre kunders merkevarer. Vi gleder oss til å jobbe med vår visjon for fremtiden sammen, sier Espen Getz Harstad, grunnlegger av Brandpad.