Pakkeskap utenfor egen butikk: – Vi ønsker å gjøre det enklest mulig for kundene våre
Bildeler.no lanserer pakkeboks for å gjøre det enklere for kundene å hente varer.
Norsk Bildelsenter AS (Bildeler.no) ble etablert i 1990 og har drevet med import og salg av bildeler i snart 35 år. Selskapet startet opprinnelig med deler til VW og Audi, men varesortimentet har hele tiden vokst og i dag dekker vi totalt 40 bilmerker. Deres fokus er biler som er eldre enn 5 år.
Nettbutikken Bildeler.no melder at de opplever stor vekst, og mange kunder ønsker å hente varene sine selv på Lierskogen. Dette fører til perioder med stor pågang i butikken, som også fungerer som hentepunkt.
Bildeler.no ønsker nå å forbedre kundeopplevelsen ved å tilby mer fleksibilitet. Nå kan kunder hente varer når som helst på døgnet, takket være deres nye pakkebokser.
De nye pakkeboksene som er plassert på baksiden av butikken på Lierskogen utenfor Oslo, gir kundene muligheten til å hente varer 24/7. Alt som kreves er et tastetrykk. Kundene bestiller som vanlig fra vår nettside. Når varen er klar for henting får kunden SMS med en unik kode. Koden tastes inn på skjermen, og en boks med kundens vare åpner seg automatisk. Ikke helt ulikt pakkeboksene til Bring og Postnord.
– Vi ønsker å gjøre det enklest mulig for kundene våre, og de nye pakkeboksene er helt i tråd med den strategien, sier Frode Kittelsen, daglig leder i Bildeler.no.
– Mange kunder foretrekker å hente varene selv, men har vært avhengig av butikkens åpningstider. Med pakkeboks kan de nå hente varen akkurat når det passer dem, uten å måtte stå i kø.
Totalt er det 86 bokser som blir fylt med ordrer hver morgen og etterfylt gjennom dagen frem til klokken 18. Bildeler.no opplyser at deres mål er at 90% av kundene som vil hente sin egen vare, vil gjøre det fra en pakkeboks.