Kundeklubb-spesialister inntar det svenske markedet
Det Aller Media-eide byrånettverket Ahead Group tar sitt byrå Oculos til Sverige.
Den svenske Oculos-satsingen vil bli ledet av Annika Grumert Klang.
Annika Grumert Klang var inntil nylig Head of MarTech i Dentsu-byrået Merkle. Hun har over 10 års erfaring i bransjen og har blant annet hatt ledende roller i Isobar og Avaus, opplyser Oculos i en pressemelding.
– For meg som tidligere har jobbet i store selskaper blir det en spennende utfordring å være med og bygge opp et skikkelig bra byrå fra bunnen av. Jeg har mange tanker og ideer som jeg nå kan sette ut i livet med støtte fra Ahead Group og Oculos i Norge. Det første jeg må gjøre er å rekruttere drevne, snille og smarte kolleger som ønsker å være med på en virkelig morsom reise, sier Annika Grumert Klang.
– Stolt og glad
Oculos har gjort det bra i Norge innen CRM, kundedialoger, kundeklubber, bonusprogrammer og Marketing Automation. Byrået omtaler seg selv som en “one stop shop for CRM og martech”. Nå skal altså svenske bedrifter få samme faglige bistand.
– Jeg er stolt og glad for at Annika Grumert Klang går inn som administrerende direktør i Oculos Sverige. Hennes drivkraft og erfaring fra bransjen er akkurat det vi trenger, sier Marcus Wikner, administrerende direktør i Ahead Group i Sverige.
– Samarbeidet med Ahead Group er en fordel
Toralf Waaktaar-Slokvik, administrerende direktør i Oculos Norge, ser frem til å få en svensk satsing.
– Jeg er overbevist om at Oculos kan ta en god posisjon også i Sverige da det fortsatt er plass til flere nisjebyråer innen martech, CRM og data basert på personalisering for å drive kundelojalitet. I tillegg ser vi store fordeler med samarbeidet innen Ahead Group. Vi har store ambisjoner om å lykkes i Sverige, og jeg er stolt over at Annika er med på denne reisen. Hun vil få all vår støtte i fremtiden.
PS: I pressemeldingen nevnes det ikke at Oculos allerede i 2013 annonserte at de ville satse i Sverige. Martech24 har kontaktet Toralf Waaktaar-Slokvik vedrørende dette. Han sier at det kun var av hensyn til deres daværende svenske kunder som ønsker fakturering i svensk valuta fra et svensk selskap at man den gangen lanserte Oculos AB og at det aldri var snakk om en slik satsing byrået nå gjør. Selskapet ble den gang ledet av den svenske retail-profilen Eric Lundberg som i dag er kjedeleder hos Apotek Hjärtat.