Norsk martech-selskap får en av verdens største ehandelsplattformer på eiersiden
Det norske selskapet Sanity får den kanadiske ehandelsplattformen Shopify på eiersiden.
Sanity har blitt et av Norges mest fremgangsrike tech-selskaper med sine løsninger for å skape godt innhold på nett i en stadig mer “headless” verden. På kundelisten har de globale merkevarer son AT&T, Unilever, Burger King, New York Times, Spotify og Morning Brew.
Ifølge Magnus Hillestad, medgründer og CEO i Sanity, ble det norske selskapet kontaktet av kanadiske Shopify i fjor sommer med tanke på et samarbeid. Før jul ble dialogen mer omfattende, da Shopify ønsket å investere i det norske selskapet.
– Vi er den første og eneste investeringen Shopify har gjort i en innholdsplattform, slår Hillestad fast på Sanitys nettsider.
Sanity hentet i fjor omtrent 335 millioner kroner. At Magnus Hillestad og hans kolleger igjen henter penger handler ikke om at pengene er brukt opp, men at Shopify sikrer dem tilgang til Shopifys gigantiske kundeportefølje med nettbutikker.
– Vi leverer en horisontal plattform for strukturert innhold som fungerer for en rekke bruksområder, bransjer og kundetyper. Tre fellesområder er ehandel, markedsføring og media. Dette partnerskapet styrker vår posisjon innen ehandel. Samtidig er vår satsing på medieselskaper og digital native selskaper som bruker Sanity for innhold på tvers av nett-, produkt- og mobilapper uendret, skriver Hillestad på Sanitys nettsider.
Det er ikke kjent hvor mye Shopify betaler til Sanity, ei heller hvor stor andel de nå eier.