Firedoblet vekst så langt i år for nordisk adtech-selskap
Brightbid føyer seg inn i rekken av nordiske adtech-selskaper som ønsker å gjøre det enklere for mindre bedrifter å lykkes med Google-annonsering. Til tross for tøff konkurranse fra inn- og utland går det åpenbart bra for det svenske adtech-selskapet. Ifølge Breakit har Brightbid femdoblet sin omsetning fra 5 til 25 millioner svenske kroner i løpet […]
Brightbid føyer seg inn i rekken av nordiske adtech-selskaper som ønsker å gjøre det enklere for mindre bedrifter å lykkes med Google-annonsering.
Til tross for tøff konkurranse fra inn- og utland går det åpenbart bra for det svenske adtech-selskapet.
Ifølge Breakit har Brightbid femdoblet sin omsetning fra 5 til 25 millioner svenske kroner i løpet av de siste 12 månedene og økt ansattstaben fra 8 til 47 ansatte. Samtidig har selskapet etablert seg i tre markeder, inkludert Norge og Storbritannia. Ikke verst for et selskap som ble etablert så sent som i 2020.
– Vi lager et verktøy som lar SaaS-selskaper redusere kostnader og fortsatt oppnå forbedrede resultater,” sier med-gründer Gustav Westman til Breakit.
Brightbid har som mål å vokse med mer enn 300 prosent i år, så langt ligger veksten på 400 prosent – mens neste år håper man på en vekst på 150 prosent.