Hjelper B2B-bedrifter å vokse med Google-annonsering – får 23 millioner til videre vekst
BridghtBid henter godt over 20 millioner kroner. Samtidig gir Gustav Westman seg som daglig leder i adtech-raketten.
Så sent som i juni skrev vi om det svenske adtech-selskapet BrightBid som da hadde økt omsetningen fra 5 til 25 millioner svenske kroner i løpet av de siste 12 månedene og økt ansattstaben fra 8 til 47 ansatte.
BrightBid melder nå at veksten fortsetter og ser de nå har en årlig vekst på over 300 prosent.
Nå henter BrightBid penger fra en rekke profilerte personer i teknologiverdenen. Totalt har investorer nå investert nærmere 25 millioner svenske kroner i BrightBid, det vil si godt og vel 23 millioner norske kroner.
Blant investorene er Filip Lilja, medgründer av Einride, Mikael Lindblom, medgründer og tidligere administrerende direktør i Medius og Thor-Olof Philogène, grunnlegger og administrerende direktør i Stravito, skriver selskapet i en pressemelding.
BrightBid kunngjør også at Filip Lilja og Mikael Lindblom går inn i styret og dermed vil tilføre BrightBid verdifull erfaring fra sine “unicorns”, som henholdsvis styremedlem og styreleder.
– AI-motoren fungerer for alle typer bransjer, men B2B-selskaper ser en spesielt stor forbedring i kampanjene sine med vår AI-løsning. Disse annonsørene har vært utsatt for høy konkurranse etter pandemien ettersom mange selskaper har vendt seg til Google Ads for å finne potensielle kunder, og overgangen til nettbasert markedsføring har vokst raskt. Konkurransen og kostnadene har økt for mange bedrifter og vi er overbevist om at vårt tilbud kan hjelpe bedrifter med å ta sin digitale markedsføring til neste nivå, avslutter Marcus Möller, medgründer og Chief Commercial Officer.
BrightBid som i dag har kontorer i Stockholm og Oslo, sikter nå mot ytterligere vekst. I dag har selskapet over 400 kunder. Med frisk kapital inntar selskapet også London. Samtidig gir medgründer Gustav Westman seg som administrerende direktør. Inn som toppsjef kommer COO og medgründer Gustav Westman.