Last mile: Nå skal takeaway-eksperten levere nettpakker “på minutter”
De rosa syklistene kaster seg inn i last mile-kampen og skal levere netthandelspakker og lover Bring og PostNord tøff konkurranse.
Foodora har levert takeway til sultne nordmenn siden 2015. Og fra 2020 har de også levert dagligvarer som kundene bestiller i Foodora-appen.
Selskapet er i dag tilstede i et tyvetalls norske byer.
Nå varsler selskapet at de også ønsker å bli en hjemleveringstjeneste for alle med egen nettbutikk med leveranser i de store byene.
Bring og PostNord trekkes frem i en pressemelding som Foodoras store konkurrenter. Porterbuddy som nylig ble kjøpt opp av Instabox nevnes derimot ikke med et ord.
– Vi skal etablere en ny standard. Mens andre snakker om dager, jobber vi på minutter. Det vet vi er noe nordmenn vil ha, sier Elisabeth Myhre, Managing Director i Foodora Norge.
Foodoras inntreden på markedet for pakkelevering er nå på teststadiet, men forventes å rulles ut for fullt i løpet av året. Selskapets første testpartner er Kinsarvik, en av Norges største helsekostbutikker på nett.
– Jeg har stor tro på dette og er utålmodig for å komme ordentlig i gang. Det er jo nestegenerasjons netthandel: hurtighandel. Nordmenn vil gjerne ha leveringer på døra, helst på minutter, samme om det er mat, mobiler eller medisiner, sier Myhre.