Mikael Leckborn blir ny CEO i norsk adtech-selskap
Mikael Leckborn blir ny administrerende direktør i adtech-selskapet Adline.
Selskapet skriver i en pressemelding at de nå går nå inn i en mer aggressiv vekstfase og trenger derfor å øke kapasiteten og må styrke ledergruppen.
Mikael Leckborn har ifølge Adline lang erfaring som forretnings- og finansdirektør med 12+ års bedriftslederskap og salgserfaring innen teknologi, SaaS og finanstjenester, inkludert kommersiell erfaring fra Oslo Market Solutions.
– Utnevnelsen av Mikael markerer en naturlig fremgang i Adlines utvikling ettersom vi fortsetter å skalere selskapet. Mikael har nødvendig erfaring og solid forståelse av MarTech-bransjen. Han legger til en allerede meget sterk lineup av dyktige folk i Adline, sier Adlines styreleder Dag Honningsvåg.
Mens Leckborn var i Oslo Market Solutions, jobbet han som CCO og den siste tiden var han fungerende administrerende direktør som ledet den fullstendige fusjonen av Oslo Market Solutions til Infront AS.
Carl-Wilhelm Vedvik som frem til nå har ledet adtech-selskapet og er med-gründer, vil fortsette som selskapets COO.
– Mikael vil jobbe sammen med medgründer Carl Wilhelm Vedvik for å drive verdiskaping av selskapet. Med økt kapasitet i Adline vil Carl fortsette å bygge SaaS-infrastrukturen som selskapets COO sammen med teamet, fortsetter Honningsvåg.
Mikael Leckborn tok en mastergrad i finansiell økonomi fra Gøteborgs universitet i 2010. I 2021 ble Leckborn trukket frem på Dagens Næringslivs 40 under 40. Han har også investert i Adline.
Adline ledergruppe vil nå bestå av Mikael Leckborn (CEO), Carl-Wilhelm Vedvik (COO), Mike Damnjanovic (CCO), Jo Hansæl (CPO) og Alexander Trofimov (CTO).