Milliondryss over nystartet adtech-selskap
TRY er blant investorene i det nystartede selskapet Metric som ønsker å revolusjonere markedsføring for små og mellomstore bedrifter.
Norske Metric har sikret seg 10 millioner kroner i en investeringsrunde.
Selskapet er gründet av Tarik Mustedanagic og Thomas Meyer som begge har vært med å bygge opp Marketer Real Estate Technologies som hjelper eiendomsselskaper med markedsføring.
Metric-duoen har fått med seg Marketer-gründer Amir Folkestad Habhab som styreleder i selskapet som ble registrert i Brønnøysund så sent som i februar i år.
Med Metric kan bedriften legge inn sine markedsføringsmål og så vil kunstig
intelligens ta hånd om hele den digitale markedsføringsprosessen – fra utforming, målretting,
mediekjøp, rapportering og optimalisering m.m, forklarer Metric.
– I den pågående AI-revolusjonen ser vi at kunstig intelligens skaper forandring i alle bransjer.
Metric vil gi små og mellomstore bedrifter tilgang til banebrytende AI-løsninger for å planlegge
og drive markedsføringen sin, sier Thomas Meyer, Co-founder og CEO i Metric i en pressemelding.
– Bedriften har full kontroll via mobilappen, samtidig som de kan overlate selve jobben til AIen.
Det blir som å ha ditt helt eget markedsføringsbyrå i lomma, fortsetter Meyer.
Blant de nye investorene finner vi byrået Try.
– Vi ser på denne investeringen som en viktig satsing på fremtiden for markedsføring. AI vil
transformere hvordan vi forstår og engasjerer oss med forbrukere, og vi er stolte over å støtte
denne norske startupen, sier kommersiell direktør i TRY Dig, Kaare Øystein Trædal.
– I TRY har vi satset mye på AI det siste halvåret og har flere prosjekter med våre kunder. At vi i
tillegg får være med å utvikle produkter og tjenester til et globalt marked sammen med partnere
fra proptechsuksessen Marketer og den anerkjente globale inkubatoren yCombinator er et
kvalitetsstempel og gjør oss trygge på at dette er noe som vil lykkes, sier styreleder i TRY Pluss
Sindre Beyer.