Gründer trer til side: Norsk adtech-selskap sikter mot 100 ansatte med ny toppledelse
Steffen Svartberg gir seg som administrerende direktør i Cavai. Med ny toppleder sikter adtech-selskapet mot hundre ansatte.
Mats Persson blir ny administrerende direktør i Cavai. Han overtar jobben etter medgründer Steffen Svartberg.
Mats Persson har tidligere vært Chief Operating Officer i Adform og har i senere tid vært i IBM.
– Et selskap er alltid i ulike faser. I den fasen vi er i nå, hvor vi skal gå fra 70 ansatte til over 100 om seks måneder, og kanskje 500 over fem år, trenger vi en annen type kompetanse enn den jeg besitter. Mats har gjort dette med Adform tidligere. De var 70-80 ansatte da han begynte og 850 da de sluttet og han gikk til IBM. Nå kan jeg som gründer fokusere på ting som er nærmere hjertet mitt, som produktutvikling, markedsekspansjon og jobbe tettere med kundene, sier Steffen Svartberg som i sin tid jobbet sammen med nettopp Mats Persson i Adform til Kampanje.
I fjor hadde Cavai en omsetning på 21,2 millioner kroner, med et driftsresultat på minus 30,9 millioner kroner, fremkommer det av regnskapet til Cavai.
Til tross for store underskudd og et krevende marked, har Cavai-gründeren stor tro på fremtiden.
– For vår del har ikke uroen så mye å si i dag. Vi er finansiert, har cash i banken og fortsetter å investere i de markedene vi er i. At det kommer kriger, inflasjonsrekorder og høyere renter, vil begrense forbrukernes evne til å kjøpe produkter og varer. Samtidig er vi i en fase hvor vi fortsatt investerer i markedene våre og vokser måned for måned. Vi er mindre påvirket enn etablerte aktører.
Det er for øvrig ikke bare ny toppleder som nå kommer på plass i Cavai. Cavai har også ansatte Kai Lu som ny norgessjef.