Optimizely (tidl. Episerver)
Salgspitch:
Å skape digitale opplevelser som gir forretningsverdi krever at du tar datadrevne beslutninger, eksperimenterer og personaliserer kundereisen. Optimizely Digital Experience Platform hjelper deg med å bli den beste digitale utgaven av deg selv.
Digitale tjenester basert på innhold: Optimizely leverer løsninger til virksomheter som skaper, forvalter og kommuniserer informasjon og gode historier. Innhold, blokker, media, arbeidsflyt, prosesser, prosjekt, sikkerhet, fleksibilitet, omnikanal, tilpasset, søk, personalisering, analyse.
Drive butikk – ikke bare ha butikk: Med fokus på å drive verdi gjennom gode handelsopplevelser. KPIer for verdi og inntjening, kjenne kunders kunder, søk, personalisering, plattform for kundedata, første-parts data, anbefalinger, hendelses-drevet, integrert.
Eksperiment-drevet endring: Eksperiment-drevet utvikling gir innsikt til tidlige & riktige beslutninger for investeringer i digitale tjenester. Gjøre riktig ting riktig, gradvis utrulling, måle suksess, data-drevne beslutninger, første-parts data, skape verdi, forvalte verdi, strategi og planer.
Info
Founded:
Episerver: 1994 / Optimizely: 2010
CEO:
Alex Atzberger
Country of origin:
Episerver: Sverige / Optimizely: USA
Headquater:
Europa: Stockholm
Founders:
Episerver: Mikael Runhem / Optimizely: Dan Siroker & Pete Koomen