Martech-selskapene Convertelligence og ReCheckit slår seg sammen
Tech-selskapene Convertelligence og ReCheckit slår seg sammen og blir til Kindly. Convertelligence og ReCheckit går sammen for å utvikle en ledende plattform for proaktive digitale assistenter. Målet er å hjelpe selskaper med å øke sin omsetning på nett, og håndtere hele kundereisen. – Det er ingen av våre konkurrenter som jobber med noe tilsvarende, sier […]
Tech-selskapene Convertelligence og ReCheckit slår seg sammen og blir til Kindly.
Convertelligence og ReCheckit går sammen for å utvikle en ledende plattform for proaktive digitale assistenter. Målet er å hjelpe selskaper med å øke sin omsetning på nett, og håndtere hele kundereisen.
– Det er ingen av våre konkurrenter som jobber med noe tilsvarende, sier Arash Saidi, som blir administrerende direktør av det sammenslåtte selskapet.
– Vårt mål er å revolusjonere måten selskaper kommuniserer med sine kunder, og at de kan skape unike opplevelser tilpasset den enkelte kunde.
Convertelligence har har lagt stor vekt på teknologi- og produktutvikling, og man har bygd opp en produktavdeling med tung kunnskap innen maskinlæring og språkteknologi. ReCheckit har på sin side hatt et sterkere kommersielt fokus, og bygd en stor kundebase med mange internasjonale navn. Selskapene opplever teknologi og markedsmuligheter som meget komplementære, og sammenslåingen tilrettelegger for en sterkere internasjonal vekst.
Gunnar Bjørkavåg blir styreleder i begge selskapene.
Trond Riiber Knudsen med på laget
Trond Riiber Knudsen er en betydelig aksjonær i ReCheckit, og Must Invest AS har investert i begge selskapene. De blir sammen med gründerne av ReCheckit (Peder Aaserud) og
Convertelligence (Arash Saidi og John Antonio Nilsen) de største aksjonærene.
– De fleste bedrifter opplever at deres økende investeringer i e-commerce og digital kommunikasjon ikke gir den forventede effekt og de leter etter gode løsninger som raskt og enkelt kan implementeres, sier Riiber Knudsen. Vi har på nært hold sett hvordan ReCheckit konverterer besøk til kjøp og likeledes hvordan Convertelligence skreddersyr chatbots og øker kundetilfredsheten. Sammen vil disse to selskapene lage et softwarehus som kan booste effekten av kundenes enorme digitale investeringer. “Født i Norge”, som er et foregangsland innen digital handel og kommunikasjon, ser vi store internasjonale
vekstmuligheter for “e-commerce turboen” Kindly, sier Trond Riiber Knudsen.
I 2019 hadde selskapene en omsetning på rundt 32 millioner kroner, og regner med å nå en omsetning på 50 millioner i løpet av 2020. ReCheckit ble etablert i 2013, mens Convertelligence ble etablert i 2016. Selskapet Kindly jobber etter sammenslåingen med med kunder som DNB, Helly Hansen, Norwegian, Elkjøp og Varner.