Stadig flere martech-selskaper finner veien til børsen – vi gir deg en oppdatert oversikt
En rekke nordiske selskaper er notert på børsene rundt omkring i Norden. Vi gir deg en oppdatert oversikt.
Børsen forbindes ofte med store selskaper, men om vi ser på martech-sektoren så er variasjonen stor. Vi finner alt fra de minste selskaper nesten uten omsetning og med en marginal børsverdi til store lokomotiv verdsatt til milliarder av kroner.
Vi presenterer under en oversikt over nordiske martech-selskaper notert på børs. Oversikten inkluderer stort rene SaaS-selskaper med en tydelig martech-profil, men vi har også valgt å ta med salestech (f.eks Penneo og OneFlow), markedsplasser (CDON og Adevinta) og noe teknologi for fysisk butikk (Genesis IT). Veldig hardward-fokuserte selskaper er utelatt (Strongpoint, Zeta Display og Pricer).
Oversikten er oppdatert per 27. julil 2022.
I første kolonne ser vi selskaper med en samlet børsverdi på mindre enn 50 millioner svenske kroner. I andre kolonne har vi selskaper med en verdi på 50-100 millioner. Deretter 101 til 300 millioner kroner, deretter 300-1000 millioner og deretter de virkelig store verdsatt til minst én milliard kroner. Som en bonus har vi også tatt med utvalgte byråer med en viss martech-satsing i den aller siste kolonnen:
Les mer om martech-selskaper på børs.