– Markedets mest komplette oversikt over nordisk martech
Springboard.no er nå lansert. Målet med den nye portalen er å vise mangfoldet og øke kunnskapen om martech, sier gründer Ole Martin N. Evensmo.
Teknologi blir stadig mer sentralt innen markedsføring og ehandel og antall tech-selskaper, byråer og investeringsselskaper innen dette domenet øker raskt.
Med dette som utgangspunkt er Springboard.no nå lansert. På nettsiden finner man foruten nyheter, flere guider som skal hjelpe brukerne å finne frem til riktig martech-selskap eller tech-byrå. En egen logistikk-guide og investor-guide er også tilgjengelig.
Ole Martin N. Evensmo som for tre og et halvt år siden solgte seg ut av Ehandel.com som han selv gründet, leder den nye nettsatsingen.
– Målet med Springboard.no er å gjøre det enklere å være markedssjef, nettbutikkansvarlig eller tech-gründer. Det finnes masse relevant teknologi der ute, men det er vanskelig å orientere seg.
Mer enn nyheter – 850 selskaper presenteres
Portalen inneholder ved lansering vel 500 martech-selskaper, i tillegg til en del betalingsleverandører, logistikkselskaper, byråer og investorer.
– Det er fortsatt masse arbeid som gjenstår, men vi vil påstå at allerede i dag kan vi tilby markedets mest komplette oversikt over nordisk martech, sier Evensmo.
I hovedsak vises nordiske selskaper frem i portalen, men også enkelte globale aktører har fått plass.
– Nordiske martech-selskaper holder jevnt over et høyt internasjonalt nivå. Vi ønsker å få dette bedre frem på markedet. Dels fordi vi mener man kan være litt patriotisk, men også fordi vi mener det er i mange sammenhenger er strategisk klokt å jobbe med lokale partnere. Samtidig må vi erkjenne at det finnes bra teknologi utenfor Norden også. I visse tilfeller har vi derfor lagt inn globale selskaper. Et eksempel er Hubspot som har blitt utrolig populært og nå også brukes av mange fremgangsrike byråer, forklarer Evensmo.
Velkjente selskaper og personer står bak
Hele portalen er bygd opp av Evensmo og hans nettverk i Springboard Martech som består av en rekke velkjente navn for de som følger med på ehandel og markedsføring, inkludert blant annet Magnus Bakken, Marianne Angel Olsen, Ole Johan Lindøe, Eirik Fuglestad, Kåre Andrè Jevanord, Gøran Hüllert, Morten Krogh-Moe, Lars Thomte, Eirik Norman Hansen, Sindre Vaskinn, Joachim Furuseth, Ole Henrik Sæve og Steinar H. Nygaard.
I tillegg har de fått med seg Virke e-Handel som hovedsponsor, samt partnere som Optimizely, Nets, Avarda, Svea, ITO Pallpack, Bring, Sannsyn, Knowit Experience, Epinova, Lipscore, Smoc, Mystore og Techweb som partnere. Den tekniske løsningen er utviklet av det norske byrået Hubster.