Lanserer selvbetjeningsløsning for streamede og responsive displayannonser
Behovet for å kunne lage raskere og mer kostnadseffektive annonseproduksjoner la grunnlaget for at adtech-selskapet Madington nå lanserer en ny selvbetjeningstjeneste. Det svenske adtech-selskapet Madington lanserer en ny selvbetjent løsning for å lage streamede og responsive displayannonser. – Vi så et behov hos både mediebyråer og større annonsører for å kunne kjøpe responsive premiumformater programmatisk. […]
Behovet for å kunne lage raskere og mer kostnadseffektive annonseproduksjoner la grunnlaget for at adtech-selskapet Madington nå lanserer en ny selvbetjeningstjeneste.
Det svenske adtech-selskapet Madington lanserer en ny selvbetjent løsning for å lage streamede og responsive displayannonser.
– Vi så et behov hos både mediebyråer og større annonsører for å kunne kjøpe responsive premiumformater programmatisk. Gjerne i kombinasjon med å kunne streame video og grafikk for en økt brukeropplevelse. Dette var utgangspunktet for å utvikle Madington Studio, sier Patrik Wilhelmsson, CTO i Madington i en pressemelding.
– Time-to-market kan gjøres veldig kort
Madington utviklet en prototype som ble presentert for en rekke byråer og publisister våren 2020. Løsningen som nå er sluppet på markedet, inkluderer forskjellige maler for ulike formål, både for responsive formater og for faste skjermformater. Ifølge pressemeldingen fra Madington vil det fremover komme enda flere annonsemaler og smarte funksjoner som gjør arbeidet enda mer effektivt for brukerne.
– En stor fordel med tjenesten er at time-to-market kan gjøres veldig kort. Samtidig får du bedre kontroll over produksjonen og sparer tid og kostnader i flere ledd. I tillegg slipper du å tenke på kompliserte produktspesifikasjoner og kan fokusere fullt ut på designet i stedet, fortsetter Wilhelmsson.
Et annonseverktøy for profesjonelle brukere
Wilhelmsson presiserer at Madington Studio er et verktøy for profesjonelle brukere. Det betyr at du trenger å kunne lage / ha tilgang til video og grafikk. Brukerne laster opp videoene og grafiske elementene sine til verktøyet og kan teste hvordan en video fungerer i forskjellige faste annonsestørrelser og i responsive formater. Når brukeren er fornøyd med resultatet, godkjennes annonsen og man er ferdig.
For byråer som er ansvarlige for produksjon og formattilpasning, er verktøyet ment som et supplement til andre produksjonsverktøy. Brukeren kan laste opp den samme videoen og lage en rekke formater og størrelser på bare noen få tastetrykk. I tillegg får brukeren annonsekoder direkte til en rekke forskjellige innkjøpsplattformer. Flere mediebyråer har allerede begynt å bruke tjenesten, opplyser Madington.